spelaDOTA2
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

4 posters

Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Snuffeldjuret Tue Apr 03, 2012 6:12 pm

Tänkte det kunde vara en bra idé att när vi har en ny potentiell medlem så borde han säga en viss tid/dag, helst så mycket i förväg som möjligt, då han vet han kan spela. Så kan vi köra en matchmaking me honom och 4 spelaDOTA2are för att avgöra om vi tror han passar in etc.

Borde snabba på det lite så folk inte tappar intresse etc, och borde vara lätt för oss att fixa om vi bara får en tid och dag liksom =).
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Re: Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Snuffeldjuret Mon Apr 09, 2012 4:12 pm

Sen får man en invite när vi har spelat en 5-manna match som vi förlorat elelr precis vunnit men som (endå) va helt OK att spela tillsammans liksom. Alla är ju trevliga när det går bra liksom!
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Re: Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Snuffeldjuret Sat Apr 21, 2012 10:00 pm

Iofs så känns det nästan bättre att spela med en ny och två från spelaDOTA2 så att den nya får en ärlig chans att kommunicera Razz.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Re: Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Niss3 Mon Jun 11, 2012 8:27 pm

Jag är ganska amtitiös av mig, så jag skulle gärna hjälpa till med denna avdelningen (när och om ni kommer fram till att jag passar in).

Ett tips är att sätta igång omsättning på medlemmarna (dvs. kicka alla inaktiva medlemmar). Om de inte är aktiva tycker jag det är värre än om de inte kan spela. En aktiv spelare med vilja att bli bättre är enligt mig hundra gånger roligare än en riktigt duktig spelare som inaktiv till 95%.

Omsättning skulle också en spark i baken på de som vill vara en del av SpelaDota2.
Niss3
Niss3

Posts : 45
Join date : 2012-06-08
Age : 36
Location : Skövde

Back to top Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Re: Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Snuffeldjuret Mon Jun 11, 2012 11:30 pm

Hm jadu, det är en svår fråga det där. Jag har väldigt goda erfarenheter av "pros" som bara spelar väldigt sällan i communitys som spelaDOTA2. Fördelen med dom som är såpass duktiga att folk känner igen deras namn är att det fortfarande blir en go inhousekänsla även om man knappt lirar med dom.

Det va ganska ouppskattat tex när för typ 5 år sedan SK spelarna blev kickade ur hamachidota (som är väldigt likt det vi har i spelaDOTA2 nu) pga aktivitet Very Happy. Den typen av beslut tog till slut död på den communityn =(. Typen som i beslut som går emot communityns vilja alltså Very Happy.

Det hade varit intressant att skapa en bra poll i denna frågan och se vad folk tycker. Är rätt sugen på att skapa många olika pollar om sådana här svåra frågor som communities alltid ha gått olika vägar med.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Re: Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Frenzy Fri Jun 15, 2012 12:46 pm

Jag tycker att i en community som den här är inaktivitet inget problem. Kan bli ett problem dock om det hela tiden är inaktiva spelare som är med i in-house osv och ingen som egentligen vet vilka det är.

Så länge det inte är en väldigt stor del som är inaktiva, händer inte det.
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Re: Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Snuffeldjuret Fri Jun 15, 2012 4:05 pm

En tanke som bildades i mitt huvud för några dagar sedan, som självklart behöver "finslipas" för att bli mer än bara ett intressant koncept, var att det kan vara tillåtet att vara inaktiv i så många dagar i streck som man har spelat inhouse matcher.

Tanken bakom är ju att dom som har varit aktiva en gång i tiden har ju ett större värde än sådana som är nya men inaktiva, då om du vart med ett tag så vet fler folk vem du e =).
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Re: Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Blomkruksvaktaren Fri Jun 15, 2012 4:33 pm

Snuffeldjuret wrote:En tanke som bildades i mitt huvud för några dagar sedan, som självklart behöver "finslipas" för att bli mer än bara ett intressant koncept, var att det kan vara tillåtet att vara inaktiv i så många dagar i streck som man har spelat inhouse matcher.

Tanken bakom är ju att dom som har varit aktiva en gång i tiden har ju ett större värde än sådana som är nya men inaktiva, då om du vart med ett tag så vet fler folk vem du e =).
Men samtidigt kommer folk då bara lira för lirandets skull, hur blir alla IH då?
Påminner en när man spelade WoW när man körde dailys för man var tvungen. Inte kul.

Eller missuppfattade jag din idé ? Smile
Blomkruksvaktaren
Blomkruksvaktaren

Posts : 76
Join date : 2012-05-01

Back to top Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Re: Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Snuffeldjuret Fri Jun 15, 2012 5:15 pm

Som sagt, det behövs finslipning =). Men jo, det är inge bra om folk spelar för att dom känner sig tvingade mer än dom vill.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar Empty Re: Idé om hur vi skall snabbt få in nya potentiella medlemmar

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum