spelaDOTA2
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

4 posters

Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Frenzy Wed May 09, 2012 9:53 pm

Vi fick chansen att spela ihop i laget vi har startat som ska representera communityn.

Det blev Frenzy, snuffeldjuret, Taiga, Kazzim och mellows som captain.
Ska se om jag kan fixa så alla kan få se replays.

Lite kort om matcherna och så i allmänhet:

Match 1(21min): Morph(mellows), Chen(frenzy), Sand King(Kazzim), leshrac(snuffel), Mirana(Taiga)
vs
Shadow fiend, Tinker, Windrunner, Tidehunter, Venomancer


Match 2(42min): Nightstalker(mellows), Shadow Demon(frenzy), leshrac(snuffel), beastmaster(kazzim), Sand king(taiga)
42min vs
Rikimaru, Tidehunter, Lion, Queen of Pain, Windrunner


Match 3(35min): Morphling(mellows), windrunner(kazzim), Enigma(frenzy), leshrac(snuffel), crystal maiden(Taiga)
35min vs
Venomancer, Shadow demon, Rikimaru, Sand King, Dark seer


Vi tappade 0 torn under tre matcher, vann mid och easy lane varje match och fick rätt bra med exp och guld i våran hard lane( = win där med). Började ganka och trycka torn tidigt, upp med offensiva wards och behöll map control hela matcherna tills vi kunde snowballa oss fram till en base raze. Vi tappade en hel del i mid game i andra matchen med solo deaths och lite sådana missplays men annars var det tre väldigt ensidiga matcher där det från början till slut var rätt uppenbart att vi hade matchen.

Första gången vi kör ihop som ett team och samarbetet i laget var strålande, alla var på plats och gjorde vad de skulle hela matcherna(med några få undantag), mellows gjorde en stabil insats med våra draft och generell match översikt, individuellt sätt styrde alla upp sin del av gamet tillsammans med de andra på ett smidigt och effektivt sätt.

Ska bli spännande att se hur det utvecklar sig när vi möter lag som är ungefär lika bra och bättre. Kommer samarbetet hålla eller falla under trycket Smile


Last edited by Frenzy on Wed May 09, 2012 10:02 pm; edited 1 time in total
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Frenzy Wed May 09, 2012 10:01 pm

Tanken med laget är att det ska vara det bästa vi har att erbjuda för att göra lite reklam för våran community och för att se hur bra vi kan bli.

Finns även tankar på att göra det till två lag A-laget som satsar och B-laget för de som vill spela pcws å turneringar men inte vill satsa på samma sätt.

Det här är inte frågan om någon slags elitism från communityns sida utan vi vill göra bra reklam för oss och erbjuda något för alla. Även de som vill satsa lite mer på competitive dota.

Alla i communityn är även välkomna att snacka med andra och skapa hur mycket lag/teams ni vill. Vi ska även försöka uppmuntra och hjälpa de som har det intresset att hitta andra.

Som community så kommer vi låta MAX två lag representera oss av flera anledningar.
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Slinus Wed May 09, 2012 10:04 pm

Fan va härligt, jag tycker att det låter som en väldigt bra idé att ha två lag som representerar.
Slinus
Slinus

Posts : 37
Join date : 2012-04-28
Age : 29
Location : Skurup

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Snuffeldjuret Wed May 09, 2012 10:06 pm

Tycker det va lite kul att jag fick lira Leshrac alla tre matcherna Razz. Man kan ju tro att jag bara spelar honom, vilket i och för sig till stor del stämmer!

Hade vart riktigt kul om vi kunnat få ihop ett lag som folk faktiskt känner till, vilket iofs förutsätter att svenska communityn blir lika tight som den va i DotA.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Slinus Wed May 09, 2012 10:09 pm

Sen kan man ju ha den grejen att man kan ju flytta folk från B-laget ifall man tycker att dem spelar bra nog, och liksom ger dem en chans på att satsa..
Slinus
Slinus

Posts : 37
Join date : 2012-04-28
Age : 29
Location : Skurup

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Frenzy Wed May 09, 2012 10:12 pm

Precis, slinus. Finns många fördelar med den uppdelningen Smile
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Slinus Wed May 09, 2012 10:14 pm

Yes, och jag skulle vilja se en plats för mig i B-laget, iallafall tills jag blir bättre på spelet, jag har snappat upp väldigt mycket från det, men jag har mycket kvar att lära, men det ska bli kul att se hur detta utvecklar sig, så vi har mycket In-House att spela Razz
Slinus
Slinus

Posts : 37
Join date : 2012-04-28
Age : 29
Location : Skurup

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Frenzy Wed May 09, 2012 10:20 pm

Smile Det är fritt fram att fråga runder också och starta teams. B-laget ligger lite längre fram för tillfället då vi inte är klara med A-laget än utan idag var mest lite "testkörning" Smile
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Slinus Wed May 09, 2012 10:23 pm

Jojo det är ju klart att det lär ta tid, men man kan ju bedömma det under tiden som man kör In-House, för det lär ju vara ni som admins som kommer att bestämma vilka som ska vara i B-laget, men det ska bli väldigt kul att se. Förhoppningsvis har vi en bra mängd folk som vill vara med och spela och då kan vi få ihop det i en väldig fart. Men som sagt lär det ta mycket träning för många innan vi kan få igång detta på ett bra sätt.. :3
Slinus
Slinus

Posts : 37
Join date : 2012-04-28
Age : 29
Location : Skurup

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Ryssk Wed May 09, 2012 10:26 pm

Kan man ta plats i A-laget då? Eller hur vem/hur ansvarar hur det sätts upp?

Btw Snuffelanimal, du borde testa någon annan än Lesh Smile Oftast blir han bannad 24/7 i competitive om man nu inte får FP på honom då Very Happy
Ryssk
Ryssk

Posts : 32
Join date : 2012-04-03

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Frenzy Wed May 09, 2012 10:54 pm

A-laget är mer eller mindre klart och vi kommer köra på de som är med nu tills vi har fått rätt på lite mer grejer.

Det kommer bli en captain som är ansvarig för A-laget, vilket är i nuläget mellows och han var lite tveksam på om han ville ta på sig det ansvaret förutom som in-game boss.

Därför kör vi A-laget lite "as we go", rostern vi har nu känns väldigt stabil så det blir nog inga större ändringar.

Så nej ryssk, du kan inte ta plats i A-laget just nu. Men ja du kommer få en chans att spela och ta en plats.

Alla ska ha i åtanke också att tanken med A-laget är att det ska bli ett competitive lag, så passar man inte ska man inte känna något för det. Jag sitter bara temporärt för det var jag som drog igång projektet t ex

Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Snuffeldjuret Wed May 09, 2012 10:58 pm

Mmm, tror detta upplägget är det bästa. Dom som vill "satsa" behöver inte söka sig bort från våran trevliga community för att få lite nice tävlingsmatcher, samt att dom har något så fint som spelaDOTA2 att representera. Sen kan det bli lite nice rivalitet mellan A och B laget.

Detta tillsammans med ett ranksystem för inhousematcherna borde kunna skapa lagom mycket tävlingsmentalitet för att uppmuntra folk att utvecklas och att känna en mening med att spela. Eller så bryr man sig inte och bara hänger på på lite matchmaking eller inhouse =).

I know ryssk Wink men Leshrac är en drog för mig, som jag inte vill motstå. Vad gäller vem som har ultimate ansvaret över teamet är lite oklart. Vi har inte planerat varken väldigt mycket eller länge, nu när det är så mycket igång med spelaDOTA2 på lite olika fronter =). Enda jag pesonligen känner är tydligt är att mellows borde vara in-game captain. Tycker han är väldigt bra på det, och då har jag spelat med väldigt många bra in-game kaptener i mina dagar Very Happy. Att bossa över övriga grejjer kring teamet kan ju vara en rätt ansvarsfull uppgift, så får se när vi hittar någon som känns klockren för det!
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Ryssk Thu May 10, 2012 7:30 am

Sounds good enough for me Smile Känner jag snuffel rätt så kommer det bli som i RO2 efter ett tag, att man fick slita sig åt platsen till slut haha Very Happy

Men helt klockren upplägg, och kör hårt nu grabbar! Men vilka tider har ni tänkt å så? Så ni har någon plan på det, och så ni har några stands-in. Kan tänka mig att alla inte har tid hela tiden att finnas tillgängliga, å då är det bra att ha några stand-ins Smile
Ryssk
Ryssk

Posts : 32
Join date : 2012-04-03

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Snuffeldjuret Thu May 10, 2012 10:07 am

Hoppas bara inte Dota 2 slutar som RO2 Very Happy.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Ryssk Thu May 10, 2012 1:19 pm

Haha det går inte, för att IceFrog är nog den bästa som finns i min värld Smile Utan honom hade inte ens Dota 1, HoN, League Of Legends funnit

IceFrog är skaparn för dom som inte visste, och hans gamla Dota1 utvecklare gick både till HoN samt LoL : )
Ryssk
Ryssk

Posts : 32
Join date : 2012-04-03

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Snuffeldjuret Thu May 10, 2012 2:45 pm

Hmm, är du inte ute o snurrar lite nu Ryssk? =)

Var det inte så att Eul (som nu jobbar på Valve, vilket är anledningen till att "Eul's scepter of divinity" har Eul kvar i namnet) skapade det 2003. Guinsoo gjorde den bästa "spinoffen" som tog över DotA-scenen när Eul slutade i 2003 när TFT kom (som nu jobbar på LoL, därav heter "Guinsoo's scythe of vyse" numera bara "scythe of vyse"). Har för mig att Guinsoo lämnade över till IceFrog personligen (osäker på det dock) 2005, som gjorde DotA till något riktitg bra.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12) Empty Re: team spelaDOTA2 nyheter (9/5-12)

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum