spelaDOTA2
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tips för hur man blir bättre på dota!

3 posters

Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Frenzy Sun Apr 08, 2012 4:37 pm

Här kan väl alla komma med lite korta tips om hur man kan bli bättre.

Mitt första förslag är: random

Då får du testa på olika hjältar och breddar din spelförståelse.

Läs dessa:

http://www.playdota.com/guides/the-forbidden-techniques

http://www.playdota.com/guides/vals-guide-to-every-hero

http://www.playdota.com/guides/simple-ways-to-improve-your-game

Bara skummat men de såg bra ut. annars finns alla liknande guider här:

http://www.playdota.com/guides sen show misc guides only kryssar du i te höger.


Last edited by Frenzy on Wed Apr 11, 2012 5:10 pm; edited 1 time in total
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Re: Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Snuffeldjuret Sun Apr 08, 2012 8:16 pm

Mmmm, minns hur jag kände det va väldigt bra att spela massor av random. Jag spelade dock för mycket all random så man inte riktigt reflerkterade så mycket över hero team setup etc. Sen lirade jag ju dock typ 90% random ^^.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Re: Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Frenzy Sun Apr 08, 2012 9:35 pm

Det är en bra början för att lära sig alla hjältar, sen tycker jag man kan köra lite mer fokuserat på ett antal man vill lära sig lite mer. Bara man aktar sig och inte fastnar för en*host**host* Very Happy
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Re: Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Snuffeldjuret Mon Apr 09, 2012 2:55 pm

Jo.

Det som är dumt med att bli bra på några hjältar endast är att man får för hög rating jämfört med vad ens skill är när man kör andra hjältar. Så när du väl spelar andra hjältar så kommer du få en lägre win-ratio, vilket inte direkt uppmuntrar en att bredda ens vyer ^^.

Det kan vara en bra idé att när vi kör AP så randomar två eller tre pers och sen resten av laget pickar så att det går ihop någorlunda väl?
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Re: Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Frenzy Tue Apr 10, 2012 11:27 pm

Ja, jag tycker det är en bra idé vi borde försöka köra lite mer oseriöst.

Kanske spamma dota kanaler med password och att de e all-random som gäller också? Finns väl att välja som mode när man skapar en lobby.

Huvudsaken är att alla har roligt och för att det ska ske så krävs ett viss engagemang. Men gillar man inte att köra på ett visst sätt ska man inte heller tvingas till det tycker jag Smile
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Re: Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Niss3 Mon Jun 11, 2012 8:10 pm

PlayDota guiden är riktigt bra! Den rekommenderar jag också! (Grunder, Mekanik)

Att lära sig spela Dota är inte alltid helt lätt i.o.m. att det erbjuds otroliga mängder information. Jag tycker det bästa sättet att lära sig är att be något som är duktig lära ut. Att få handledning med individuell anpassning (dvs. att någon berättar hur du ska ta till dig spelet och tackla problem) anser jag är betydligt bättre än att ta sig ann korvstoppning på egen hand.

Jag måste också säga att jag starkt ogillar guider som Vals. Visst kan jag tycka att sådana guider är bra, men för nya spelare anser jag verkligen att det motverkar utvecklingen. Istället för att få tänka på egen hand och senare kunna jämföra vad de lärt sig med sådana guider får de "fulländad information" om att "såhär är det". De slutar i princip att tänka, och de blir helt inställda på att "det här är det enda rätta sättet"
Niss3
Niss3

Posts : 45
Join date : 2012-06-08
Age : 36
Location : Skövde

Back to top Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Re: Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Frenzy Fri Jun 15, 2012 12:49 pm

Jo det är sant. Jag använde mycket guider för att få förslag på items att köpa när jag började spela men i dota 1 fanns ju inga recommended items så det va lite överväldigande ibland att försöka komma ihåg alla items och välja Smile

Det blir lite att det här är rätt men om man inte vet varför det är rätt, vet man inte heller när det är fel.
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Re: Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Snuffeldjuret Fri Jun 15, 2012 4:17 pm

Jag hörde ett tips som verkar extremt vettigt, och det va att man inte skulle försöka bli bättre på dota, utan att bli bättre på en aspect av dota, sen när man känner att man blivit tydligt bättre på det, så fokuserar man på en annan.

Tex att börja med att alltid ha med sig TP och ha koll på kartan efter potentiella TP-värda situationer. Sen när man känner att man har ganska bra koll på det där kan man gå till nästa aspekt.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Re: Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Frenzy Sat Jun 16, 2012 10:31 am

Absolut, man får fokusera på att förbättra en sak i taget annars blir det bara en enda soppa Smile
Frenzy
Frenzy
spelaDOTA2 admin

Posts : 86
Join date : 2012-04-03
Location : Kristianstad, Sweden

Back to top Go down

Tips för hur man blir bättre på dota! Empty Re: Tips för hur man blir bättre på dota!

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum