spelaDOTA2
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

BNC till Spelaboten?

2 posters

Go down

BNC till Spelaboten? Empty BNC till Spelaboten?

Post by Ryssk Mon Jun 25, 2012 9:20 am

Jo, mitt förslag är att man fixar en BNC till Boten, kostar ungefär 50kr för 1 år, eller det finns gratis tjänster t.ex via BrutalCS.

Fördelen: T.ex om Snuffel är borta eller något, så slipper han ha datorn påslagen. Eller om något händer med hans nätverk. Med BNC:en så betyder det att BOTEN är INNE hela tiden, utan någon downtime.

Nackdelen: Ser ingen nackdel med detta, bara fördel

Samt att man kan säkert få ihop ett samarbete med dom för det är rätt många hos dom som spelar dota2, men det är ingen sammanhållning. Bara säg till mig vad som krävs och vad som behövs då jag har väldigt bra kontakt med deras admins!


Mvh

(testedit av snfufel)
Ryssk
Ryssk

Posts : 32
Join date : 2012-04-03

Back to top Go down

BNC till Spelaboten? Empty Re: BNC till Spelaboten?

Post by Snuffeldjuret Mon Jun 25, 2012 9:33 am

Jadu, funkar de med mirc scripts?

Iofs även om det gör det så borde det vara svårt med alla mina txt filer som jag använder? Jag lagrar ju typ alla information i txt filer istället för variabler eftersom det är mindre risk man tappar bort det man har då.

Min tanke för framtiden är ju att hitta någon som kan hosta boten =).
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

BNC till Spelaboten? Empty Re: BNC till Spelaboten?

Post by Ryssk Mon Jun 25, 2012 9:52 am

Det borde det göra, eller rättare sagt det gör den. Du skapar ju bara en ny instans i samma APP som du använder Spelaboten på.
Ryssk
Ryssk

Posts : 32
Join date : 2012-04-03

Back to top Go down

BNC till Spelaboten? Empty Re: BNC till Spelaboten?

Post by Snuffeldjuret Mon Jun 25, 2012 10:42 am

Och det funkar med txt filer etc? Sen när jag kommer online igen, laddar jag ner dom uppdaterade txt filerna till mig? Just nu så har jag txtfilerna i c:\speladota2 dvs inte i mirc-mappen. Jag tycker det låter som det inte borde funka, inte så som det är nu iaf ^^.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

BNC till Spelaboten? Empty Re: BNC till Spelaboten?

Post by Ryssk Mon Jun 25, 2012 11:49 am

Hmmf, hur skall man kunna förklara en bnc egentligen... uhm... får tänka lite..


Det är så att du installerar ingenting, utan det enda du gör, att du designetar en Host (Som en inloggning) mot en server, funkar som en SQL databas ungefär. Som sedan sparar din inloggning, och har den uppe snurrande även om DU själv har disconnectat från Qnet

Så du ändrar inget i själva din "profil" eller vart din .txt fil tas.

Men hur har du gjort egentligen, har du Spelaboten på en dator vid sidan om med en egen Irc? Eller har du bara 2 olika folders på din lokala dator?

Ifall det är på din lokala dator, då behöver du inte ha 2 st Mirc igång, utan bara för din egna Smile

För BNC:en använder samma inloggning sedan som om du vore online manuellt.

Och jag tror att du endast behöver uppdatera .txt filen, sedan känner BNC:en av det Smile
Ryssk
Ryssk

Posts : 32
Join date : 2012-04-03

Back to top Go down

BNC till Spelaboten? Empty Re: BNC till Spelaboten?

Post by Ryssk Mon Jun 25, 2012 11:58 am

Har så sjukt mycket på jobbet så orkar inte tänka mer på hur man skall förklara det egentligen! Smile
Ryssk
Ryssk

Posts : 32
Join date : 2012-04-03

Back to top Go down

BNC till Spelaboten? Empty Re: BNC till Spelaboten?

Post by Snuffeldjuret Tue Jun 26, 2012 11:58 am

Jag har spelaboten som min vanliga installerade IRC-klient, och sen loggar jag in med Snuffeldjuret via web-irc. Blev strul när jag försökte ha 2 klienter =(.

För att Spelaboten skall fungera med BNC så måste det funka med att när BNCn "kickas igång" så skall den läsa och skriva från de senaste txt-filerna på min dator, och sen när jag kommer online igen så skall jag få tag i dom txt-filerna som BNCn använt, eftersom dom har uppdaterad information.

txt-filerna nu inehåller all information om speladota2 spelarna etc. Matchhistorik, vilka som har addat, vilka auths folk har, vilken rating folk har etc. Dessa uppdateras ju hela tiden av mIRC. Anledningen till att jag kör allt via txt-filer och inte bara mIRC variabler är att på den nivån som jag är på så är det tryggare och enklare att jobba med. Borde ju inte vara svårt att backupa variablerna i mIRC på ett enkelt sätt, men jagvet inte hur Razz.

Vet inte om det svarar på din fråga ^^.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

BNC till Spelaboten? Empty Re: BNC till Spelaboten?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum