spelaDOTA2
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

5 posters

Go down

Skall vi börja använda IRC till spelaDOTA2 aktiviteter?

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Vote_lcap59%IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Vote_rcap 59% 
[ 16 ]
IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Vote_lcap37%IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Vote_rcap 37% 
[ 10 ]
IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Vote_lcap4%IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Vote_rcap 4% 
[ 1 ]
IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Vote_lcap0%IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Vote_rcap 0% 
[ 0 ]
 
Total Votes : 27
 
 

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Snuffeldjuret Sat Jun 02, 2012 3:06 pm

Frågan är ju vad vi skall ha för system för att samla ihop oss till inhousematcher. En av möjligheterna är IRC, som har många rejäla fördelar men även några nackdelar. Tänkte använda denna pollen för att kolla vad folk känner om en eventuell satsning på IRC som samlingsplats för chat och inhouse-gather.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Marre Sun Jun 03, 2012 10:35 am

Jag har alltid föredragit IRC pga enkelheten:)

Marre

Posts : 3
Join date : 2012-04-25

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Snuffeldjuret Sun Jun 03, 2012 11:09 am

Stora frågan är om det finns något bättre. Olika system jag kan komma på (får uppdatera om jag glömt något):

Steamgruppschatten:
+ Autojoin till chatten, för enkelt åtkomst i windows och in-game.
+ Bra ihopkopplat till Dota 2, som är på steam.
- Buggar sen några månader tillbaka, omöjligt att veta om/när det fixas
- Addboten vi har nu är instabil

join speciellt TS3 rum:
+ Enkelt att komma igång med
- Svårt att adda medans man pratar med andra i ett annat rum
- Behöver ett externt system för laguppdelning etc

Hemsida:
+ Flashigt
- Väldigt mycket jobb för att få igång

Via lobby i Dota 2:
+ Enkelt att komma igång med
- Man måste ha Dota 2 igång för att kunna "adda"
- Behöver ett externt system för laguppdelning etc
- Man kan inte enkelt se om andra har "addat"
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Blomkruksvaktaren Sun Jun 03, 2012 12:25 pm

Jag gillar steam, då pga. enkelheten. Men pga. hur läget ser ut tycker jag att det blir bäst med IRCn tills när steamchatten blir stabil.
Blomkruksvaktaren
Blomkruksvaktaren

Posts : 76
Join date : 2012-05-01

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Snuffeldjuret Sun Jun 03, 2012 12:45 pm

Steamgruppspchatten hade varit ett självklart val om:
1; min steamgruppschatsaddbot hade varit 100% stabil
2; chatten inte hade buggat ut
3; om det fanns en knapp i dota 2 game lobbyn som man kunde trycka på för att få jämna lag baserat på mmr (som man kunde i HoN, fast psr då)

Jag sitter och funderar på om det går att i framtiden köra på båda steam och IRC, så att folk som orkar kan köra båda, och dom som bara vill köra ett kan köra på det. Det handlar ju lite om hur stora vi blir till slut.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by UncleDolan Sun Jun 03, 2012 12:56 pm

Det stora problemet för mig är väl att jag alltid glömmer bort att starta IRC Razz.
Kan man få det att köras på startup på något vis?
UncleDolan
UncleDolan

Posts : 2
Join date : 2012-05-06

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Snuffeldjuret Sun Jun 03, 2012 2:00 pm

Ja det är inga som hlest problem. Autostart och Autojoin skall vara genomförbart, skall bara hitta en bra version emd crack etc och en guide för snabb installation och setup =).

Sen kan man ju joian via webirc me, för dom som itne vill orkar installera. Då kan man ganska lätt få in alla inför inhouse etc.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Ryssk Mon Jun 04, 2012 7:26 am

Dessutom om man har en så kallad BNC, finns vissa gratis tjänster via t.ex BrutalCS.nu som jag har, så är man inloggad på IRC:en hela tiden, och sedan när man loggar på så kan man se genom loggarna, samt ifall man blivit highlightad.. Det är därför jag är inne 24/7 ifall ni inte märkt det Smile


Och då är det autojoin m.m automatiskt utan att man behöver lägga in det.
Ryssk
Ryssk

Posts : 32
Join date : 2012-04-03

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Snuffeldjuret Tue Jun 05, 2012 10:16 am

Jag har spelat upp massa scenarios i huvudet nu, och gissar att sannorlikheten för att vi inte skulle behöva ha IRC som kärna i communityn är extremt låg. Så jag tycker vi satsar på IRC. Men vi kommer ju fortfarande bjuda in dom 80 nästkommande medlemmarna till steamgruppen, sen blir det lite problem Razz. Mycket av det positivita med steamgrupper försvinner ju vid 150 medlemmar och eftersom man kan inte har fler än 250 vänner på steam är steam en ganska kortsiktig eller liten lösning då jag är säker på att vi vill bli fler än 150 medlemmar.
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Snuffeldjuret Wed Jun 06, 2012 10:16 am

Nu har jag börjat koda lite smått på IRC-boten. Väldigt smått Razz. Hittat en crack som verkar vettig (anti-virus skriver inte till, autojoin funkar som det ska etc). Kanske kan gå ganska fort det här =).
Snuffeldjuret
Snuffeldjuret
spelaDOTA2 admin

Posts : 515
Join date : 2010-09-04
Age : 39
Location : Göteborg, Sweden

Back to top Go down

IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter? Empty Re: IRC som samlingsplats för spelaDOTA2 aktiviteter?

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum